De Slegte en Selexyz worden definitief Polare

Boekwinkelformules De Slegte en Selexyz gaan samen verder als Polare. Dat is vrijdag officieel bekendgemaakt in een persbericht. De nieuwe naam lekte twee weken geleden al uit.

Komende donderdag wordt naam aangebracht op de gevels. Bijna alle Polare boekwinkels hebben vanaf die dag nieuwe, tweedehands-, voordeel- en studieboeken in hun assortiment. De nieuwe merknaam is het begin van de nieuwe strategie die Polare de komende tijd zal invullen. De winkels worden een voor een thematisch ingedeeld zodat de bezoeker verschillende belevingswerelden voorgeschoteld krijgt. Strategisch onderdeel van het nieuwe boekwinkelconcept zijn ook een gratis app en de nieuwe webwinkel www.polare.nl die 26 juni de lucht in gaat.

Deze toont de beschikbaarheid van boeken in de winkels en via de webwinkel gekochte boeken kunnen thuis worden bezorgd met De Boekkoerier. Boeken die in de fysieke winkel niet op voorraad zijn, kunnen online worden besteld en worden de volgende dag thuisbezorgd. “De webwinkel is een belangrijk strategisch onderdeel van het concept”, aldus Dumas. Voor zowel de fysieke vestiging als de webwinkel moeten klanten straks dezelfde beleving hebben. “Hierbij zetten we zwaar in op ons assortiment, maar ook op service en bestelgemak.”

De naam Polare is geïnspireerd op de Poolster Stella Polare. “Het is een heldere en betrouwbare ster die als belangrijk ijkpunt dient voor de navigatie. Dat willen wij ook zijn voor onze klanten, namelijk een gids die helpt de juiste boeken te vinden”, aldus ceo Paul Dumas van ProCures, eigenaar van de boekhandels. Polare heeft op dit moment 36 vestigingen, waarvan 28 in Nederland en acht in België. In een aantal Nederlandse steden worden nog filialen samengevoegd en komt het aantal vestigingen naar verwachting uit op 21.


Lees ook:
Boekkoeriers Selexyz en De Slegte krijgen vervolg
Nieuwe naam De Slegte en Selexyz lekt uit

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!