De Franse besloten webcommunity Vente Privée wil zijn omzet in de komende jaren verdubbelen naar drie miljard euro. De webwinkel zegt te willen doorgroeien in Europese landen en te gaan focussen op mobiele dragers, zo schrijft Emerce.nl.
“Groei realiseren we door het merk in een land groot te maken. Als mensen over je producten en diensten gaan praten, volgen de nieuwe klanten uiteindelijk vanzelf wel”, aldus mede-oprichter Ilan Benhaim. Zo zal Vente Privée in september onder foodbloggers via de site een bepaalde olie exclusief in Nederland verkopen. Hiermee moet de aandacht van de massamedia worden getrokken, wat meer nieuwe leden oplevert.
Benhaim zegt voor een internationale uitrol de tijd te nemen. De sites zullen eerst in het Engels live gaan, met alleen de lokaal vereiste functionaliteiten. Wanneer vervolgens ervaring is opgedaan, wordt de site vertaald en worden er retouropties en meer betaalmogelijkheden mogelijk gemaakt.
Hoewel Vente Privée grof in wil gaan zetten op mobiel, ziet Benhaim niets in social commerce . “We hebben de Facebookbuttons van de site verwijderd. Die leveren niets op.” Benhaim verwacht dat de laptop zal verdwijnen en dat consumenten op termijn enkel via de vaste computer, tablets en telefoons zullen shoppen.
Vente Privée wil omzet verdubbelen
Gepubliceerd op 1 juli 2013 om 00:00
Reacties 0