De vrouwelijke touch is in supermarkten erg belangrijk. Dat stelt Colette Cloosterman-Van Eerd, die als directeur verantwoordelijk is voor formule- en innovatie binnen Jumbo, in een interview in De Telegraaf. Ze ziet zich als vrouw meer als ervaringsdeskundig en vindt het ‘gek’ dat de branche juist wordt gedomineerd door mannen. “Vrouwen doen de meeste boodschappen, ze zijn gevoelig voor de opstelling en sfeer in de supermarkt en willen een lekkere maaltijd op tafel zetten.”
Inspiratie voor de nieuwe Jumbo’s doet de formuledirecteur overal op. Zo is Colette Cloosterman-van Eerd vaak in buitenlandse supermarkten te vinden, maar ze bezoekt ook kleine winkels. De zesduizend vierkante meter grote Jumbo Foodmarkt in Breda ziet ze als haar paradepaardje. “Dit was een kale nieuwe hal, maar door de baksteentjes aan de muren en het houtwerk ziet het er warm uit. In Amerika gezien.” Een tweede Foodmarkt komt in Amsterdam.
Jumbo groeide in bijna twintig jaar tijd van twintig winkels naar 350 nu. Als de vorig jaar overgenomen C1000-winkels over twee jaar ook zijn geïntegreerd, zijn er zeshonderd Jumbo’s in Nederland. “Het is mooi een rol te spelen in die groei”, aldus de directeur. Ze is erg betrokken bij de opening van nieuwe winkels, die ze allemaal een beetje als haar kindje ziet.
‘Vrouwelijke touch bepaalt sfeer Jumbo-supermarkten’
Gepubliceerd op 1 juli 2013 om 00:00
Reacties 0