Aantal frequente online shoppers flink gestegen

Het aantal frequente online shoppers in Nederland is het afgelopen jaar gestegen naar 7,1 miljoen. In 2005 had nog maar 3,9 miljoen in de drie maanden voorafgaand aan het onderzoek van het CBS online een aankoop gedaan. Ruim de helft van de frequente e-shoppers kocht kleding en sportartikelen.

Vooral vrouwen zijn frequente shoppers in die categorie, terwijl mannen juist relatief veel software, hardware en andere elektronica kopen. Reizen, vakanties en accommodaties blijven dit jaar de grootste categorie voor online aankopen.

Van de frequente online shoppers kocht bijna zeventig procent uitsluitend nieuwe goederen via internet, een kwart schafte ook tweedehands artikelen aan. Vier procent van de frequente shoppers kocht alleen tweedehands artikelen.

Vier op de tien frequente shoppers gaf in 2012 tussen de honderd en vijfhonderd euro uit aan nieuwe producten, nog eens vier op de tien besteedde minder dan honderd euro. Aan tweedehands producten werd in 2012 minder uitgegeven, hoewel een derde van de frequente shoppers daar ook minimaal honderd euro aan uitgaf.

Het aantal online shoppers is het afgelopen jaar met een procent toegenomen naar tachtig procent van alle internetgebruikers. In totaal hebben 9,8 miljoen mensen weleens online gewinkeld, tegenover 5,9 miljoen in 2015.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!