Halfords heeft het personeelsbeleid omgegooid omdat bij de ingevoerde crosschannelstrategie alleen ‘ervaring in retail’ niet meer voldoende is. Dit zegt crosschannelmanager René Smeding in het Dossier Softwaretools van het zomernummer van EtailTrends. Nieuwe medewerkers moeten in staat zijn te verkopen via verschillende kanalen, aldus Smeding. Zij moeten prospects weten te vinden en snappen hoe je converteert.
Volgens Smeding is het daarbij van belang dat er bereik wordt opgebouwd en een hoge bekendheid bij de consumenten. Het moet ervoor zorgen dat mensen naar de winkels en webshops worden getrokken. “Dat vergt een totaal andere kijk op retailmarketing”, aldus de manager.
De winkelketen met mobiliteitsproducten zet voor het nieuwe beleid een customer relationship management (CRM-) programma in. De bedoeling is om uit dit CRM gegevens te halen die het aanbod op de klant afstemmen. Halfords wil hiermee beginnen en kijkt dan niet alleen naar het klantprofiel, maar ook naar de voertuigen van de klanten. De klant krijgt dan aanbiedingen die hierop aansluiten. Voorlopig krijgt de Halfordsklant een klantenkaart omdat er nog geen alternatief is. “We zouden graag gebruik maken van smartphones als ‘indicator’ en kanaal voor aanbiedingen”, aldus Smeding.
Lees het gehele artikel over Halfords in het Dossier Softwaretools in EtailTrends 4, dat vrijdag verschijnt. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf edities van RetailTrends en zes nummers EtailTrends.
Lees ook:
Halfords transformeert webshop en winkels
Halfords in handen van algemeen directeur
Reacties 0