'Fashionchick en zusterconcepten naar opkomende markten'

No Search onderzoekt de mogelijkheden om zijn verschillende concepten onder een paraplu naar opkomende markten te brengen. Onder meer in Brazilië, Mexico en Aziatische landen moeten alle platformen samen beschikbaar komen, zegt medeoprichter Aart Wallet tegen RetailNews. Wallet is een van de sprekers op het Cross Border E-commerce Event op 5 september.

Het moederconcern van Fashionchick lanceert in september met MenToday een herenconcept in Nederland en Duitsland, terwijl ook een kinderconcept op de rol staat. No Search verbreedt de segmenten, omdat het verwacht dat de groei van Fashionchick op den duur zal afnemen. Het afgelopen jaar telde het online shopplatform nog vijftig procent meer bezoekers, maar 'dat houdt ergens een keer op', stelt Wallet.

De etailer breidde daarom afgelopen november al uit naar de Verenigde Staten en Engeland, terwijl het ook in Frankrijk actief is. De zaken daar gaan goed, omdat op die markten sprake is van 'beduidend meer volume', laat de medeoprichter weten. "Het is ook een voordeel dat we de techniek die achter de website zit kunnen hergebruiken", zegt Wallet.

Aart Wallet gaat op het Cross Border E-commerce Event dieper in op onder meer de keuze om naar bepaalde landen uit te breiden. Ook onder meer Wouter Krupe, marketingmanager bij Domino's Pizza, en Lennart Koopmans, oprichter van Goeiemode.nl, spreken tijdens het event. Het congres wordt op 5 september gehouden op De Landgoederij in Bunnik. Klik hier voor meer informatie en hier voor aanmelding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!