‘Click & collect-systeem belangrijk voor webshops’

Webwinkels moeten een systeem van ‘click & collect’ invoeren. Dat meent directeur Frank Quix van Q&A adviesbureau voor de retailsector in Het Financieele Dagblad. Volgens hem moeten ze voorkomen dat kopers hun bestellingen bij onbekende buren moeten ophalen.

“Consumenten gaan liever naar de fysieke winkel of een afhaalpunt in de buurt”, stelt de directeur. Daar liggen volgens Quix ook kansen voor winkeliers om mensen naar de winkel te lokken. Succesvolle webwinkels blinken uit in goede logistiek, stelt Jack Neele van vermogensbeheerder Robeco in het FD. Zij leveren snel en gaan goed om met retouren. Ook hebben deze topspelers een goede klantenservice, want consumenten komen niet terug als ze een slechte ervaring hebben, aldus Neele.

De verwachting is dat meer pure players ook een fysieke verkoopkanaal openen. “De toekomst ligt in een combinatie van online en offline”, aldus Quix. Volgens hem bieden webwinkels aan de ene kant het gemak van 24/7 winkelen en de stenen winkels worden bezocht voor de beleving en kennismaking met nieuwe producten. “Alleen een kruisbestuiving van die twee gaat werken”, aldus de Q&A-directeur. Hij denkt dat in de toekomst winkels een kwart van hun omzet uit online halen en driekwart uit offline.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!