Kaascadeauketen Cheese & More by Henri Willig wil binnen vier jaar groeien van negentien naar honderd winkels. De formule kijkt daarvoor ook over de eigen landsgrenzen. België, Engeland en Spanje zijn potentiële vestigingsmarkten, zegt algemeen directeur Wiebe Willig in het juli/augustusnummer van RetailTrends, dat vrijdag verschijnt.
Voor de buitenlandse expansie zou het franchisemodel uitkomst bieden, ziet Willig. "Daar denken wij nu over na." De huidige negentien vestigingen zijn eigen winkels. De formule zit momenteel op tien locaties in Amsterdam en heeft winkels in Alkmaar, Volendam, Edam, Purmerend, Katwoude, Zaandam en Delft.
Cheese & More ziet in eigen land vooral plek in grote steden, 'zoals Maastricht, Den Haag en Rotterdam'. Hoewel de formule ambitieus is, neemt de keten geen overhaaste beslissingen, stelt Willig. "We nemen de tijd, bereiden alles goed voor. Zo hebben we het altijd gedaan."
Lees meer over de ambities van Cheese & More in het zomernummer van RetailTrends. Zo wil de formule een 'experience' creëren, met de Heineken Experience in Amsterdam als inspiratiebron en gaat algemeen directeur Wiebe Willig in op de transformatie die de formule doormaakt. "We willen de Rituals onder de kaaswinkels worden."
Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends. Beide vakbladen zijn voor abonnees ook digitaal beschikbaar.
Cheese & More wil buitenlandse winkels
Gepubliceerd op 2 juli 2013 om 00:00
Reacties 0