'Tarieven iDEAL onduidelijk voor webwinkels’

De tarieven van iDEAL-transacties zijn niet transparant en dat kan een strop opleveren voor webwinkels. Hiervoor waarschuwt PayRator die onderzoek deed naar de tarieven die banken en payment service providers rekenen.

De transactiekosten lopen uiteen van 35 eurocent tot circa 1,60 euro per aankoop in een webwinkel. Dit verschil zit vooral in de bijkomende kosten, zoals opstartkosten, abonnementskosten en verplichte contracten bij de aanbieder. De aanbieders communiceren vaak niet alle kosten die de webwinkel kwijt is voor een transactie. Voor retailers is het daarom moeilijk om het werkelijke tarief te achterhalen. “Voor de online ondernemers is het van groot belang om vooraf de werkelijke totaalprijzen van online betalen goed te onderzoeken”, vindt PayRator, die het aanbod van online betaalsystemen in kaart bracht.

De organisatie stelt dat iDEAL onmisbaar is voor webwinkels. 55 procent van de online shoppers in Nederland geeft hier de voorkeur aan. Het aantal transacties met deze betaalmethode steeg volgens Thuiswinkel.org van 4,4 miljoen in 2006 naar 117,2 miljoen in 2012. Dit hield gelijke tred met de toename van het aantal webwinkels van tienduizend naar veertigduizend. Ondanks de stijging van het aantal transacties daalden de iDEAL-tarieven voor webwinkels slechts licht. “In deze economisch zware tijden is het dus van groot belang om goed te vergelijken welke aanbieder het voordeligste tarief biedt”, aldus het persbericht van PayRator.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!