Het Nederlandse denimmerk Chasin' heeft met een tijdelijke winkel op een Berlijnse modevakbeurs voet aan de grond gezet in Duitsland. Met die winkel tijdens Bread & Butter wil de winkelketen de oosterburen laten zien wie zij zijn en wat zij kunnen. Dat zegt Jan Peters, eigenaar en oprichter van Chasin' en Score, woensdag in De Financiële Telegraaf.
Het merk is klaar voor een uitbreiding naar Duitsland, stelt Peters. Zo draaien de winkels een doorverkoop van vierhonderd procent, waar de concurrentie volgens hem al blij is met vijftig tot zestig procent. Daarbij kan Chasin' dankzij de 'wholesalemachine' aan de achterkant vol gas bij produceren en volumes leveren als een bepaald artikel snel uitverkocht raakt. Collega-merken hebben die luxe niet, stelt Peters.
Wel zegt de eigenaar rekening te houden met het Spaanse Inditex. Het moederconcern van onder meer Zara en Bershka is namelijk snel en goedkoop, stelt hij. Dus moet Chasin' volgens Peters het verschil maken met krachtige branding en kwaliteit. Hij vergelijkt de onderlinge verhouding met de verkoop van zonnebrillen. "Je hebt exemplaren van vijf euro, maar ook van tweehonderd. En velen willen die van tweehonderd."
Peters richt zich ook op het openen van meer shop-in-shops. De eerste variant in Van Tilburg in Nistelrode die in 2011 geopend werd was namelijk 'meteen een hit', zegt hij. "Toen wist ik: shop-in-shops zijn het nieuwe wholesale."
Reacties 0