Groei in detailhandelsverkopen EU

De detailhandelsverkopen in de Europese Unie zijn in mei 1,2 procent gestegen ten opzichte van de maand april. In de eurozone ligt dat percentage met een procent iets lager. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers van statistiekbureau Eurostat.

De foodsector droeg met 1,5 procent het meeste bij aan de groei in de EU. In de eurozone werd er 0,9 procent meer 'voedsel, drank en tabak' verkocht. De verkopen in non-food stegen in de EU met een procent en met 0,9 procent in de eurozone. In Finland (plus 3,6 procent), het Verenigd Koninkrijk (plus 2,8 procent) en Letland (2,6 procent) stegen de totale verkopen het hardst. In Roemenië gingen de verkopen met drie procent het hardst onderuit. De volumecijfers van Nederland zijn vertrouwelijk.

Vergeleken met de maand mei in 2012 stegen de verkopen in de EU met een half procent. In de eurozone zijn de retailverkopen over die periode met 0,1 procent gedaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!