Audiogids moet gezin naar supermarkt trekken

Kinderen in de Zweedse supermarktketen ICA Kvantum worden sinds deze week in dertig winkels vermaakt middels een koptelefoon. Met de audiogids die door entertainmentbedrijf Dataton is ontwikkeld, wil de keten de concurrentie aftroeven in de strijd om gezinnen.

Zij kunnen nu namelijk bij binnenkomst koptelefoons oppakken die op negen plekken in de winkel een verhaal vertelt aan zijn dragers. Voor de fragmenten heeft het entertainmentbedrijf personages gebruikt die al terugkwamen in marketingacties van ICA Kvantum. Om de week worden nieuwe verhalen opgenomen, zodat kinderen telkens kunnen uitkijken naar een nieuwe 'Storytrail'.

In de winkels zijn borden opgehangen en voetafdrukken op de vloer geplakt om kinderen een bepaald spoor te laten volgen. Het project zorgt ervoor dat meer dan de helft van de kinderen rustiger is tijdens het shoppen dan normaal, stelt onderzoek van Linnaeus University in Zweden. Daarbij zijn ouders twintig procent minder gestresst en geeft 85 procent van hen de voorkeur aan winkels met dit project boven andere winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!