De Europese consument is verknocht aan de supermarktfolder. 33 procent raadpleegt voor de meeste bezoeken eerst de folder en 48 procent doet dat bij sommige tripjes. Dit blijkt uit het rapport ‘New Wealth, New World, how and why we shop around the globe’ van onderzoeksbureau Nielsen.
Van de Europese supermarktbezoekers neemt 55 procent een boodschappenlijstje mee en 33 procent doet dat bij sommige bezoeken. In de supermarkt vergelijkt vervolgens 57 procent bij bijna alle bezoeken in de winkel de prijzen van producten. 35 procent vergelijkt soms de prijzen en acht procent doet dit nooit.
Bij de keuze voor een bepaald product is smaak voor de 55 procent van de Europese consumenten het belangrijkste criterium. 41 procent vindt prijs het belangrijkst en 32 procent beoordeelt het product vooral op kwaliteit.
Bij een aantal producten houden ze erg vast aan een bepaald merk. In Europa staat hierbij koffie stevig bovenaan (vijftig procent), gevolgd drankjes met 36 procent, en soja (melk) staat op de derde plaats (34 procent).
Lees ook: ‘Europeaan minder beïnvloed door acties in winkels’
Reacties 0