De internationale elektronicaketen Elkjøp laat zijn klanten op een laagdrempelige manier de verleende service beoordelen. In de winkels van de Scandinavische marktleider geeft de klant met een smiley zijn mening.
De dochterketen van het Britse Dixons Retail heeft hiervoor de HappyOrNot-knoppen geïntroduceerd. De klant kiest uit vier smileys, die ieder staan voor een graad van tevredenheid. De smileys variëren van donker groen tot donker rood.
Volgens ceo Andreas Niss is de methode een eenvoudige manier om de klanktevredenheid te verbeteren. Zo bleken klanten doordeweeks tussen vier en zes uur het meest ontevreden. Bijna tachtig procent van de winkelbezoekers geeft aan tevreden te zijn met de verleende service.
Sinds de introductie in mei dit jaar gaven al 1,5 miljoen klanten hun oordeel. De 'tevredenheidsmeter' is ondertussen beschikbaar in bijna alle Elkjøp-winkels in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Tsjechië en Slowakije.
Elektronicaketen meet klanttevredenheid met smileys
Gepubliceerd op 4 juli 2013 om 00:00
Reacties 0