Elektronicaketen meet klanttevredenheid met smileys

De internationale elektronicaketen Elkjøp laat zijn klanten op een laagdrempelige manier de verleende service beoordelen. In de winkels van de Scandinavische marktleider geeft de klant met een smiley zijn mening.

De dochterketen van het Britse Dixons Retail heeft hiervoor de HappyOrNot-knoppen geïntroduceerd. De klant kiest uit vier smileys, die ieder staan voor een graad van tevredenheid. De smileys variëren van donker groen tot donker rood.

Volgens ceo Andreas Niss is de methode een eenvoudige manier om de klanktevredenheid te verbeteren. Zo bleken klanten doordeweeks tussen vier en zes uur het meest ontevreden. Bijna tachtig procent van de winkelbezoekers geeft aan tevreden te zijn met de verleende service.

Sinds de introductie in mei dit jaar gaven al 1,5 miljoen klanten hun oordeel. De 'tevredenheidsmeter' is ondertussen beschikbaar in bijna alle Elkjøp-winkels in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Tsjechië en Slowakije.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!