Duifhuizen plaatst na de zomer in alle dertig tassenwinkels verkoopzuilen met daarop het complete assortiment. De grootste Nederlandse winkelketen in tassen en koffers voltooit hiermee de nieuwe omnichannelstrategie. Eerder dit jaar startte de nieuwe webshop, waarbij een integratie met fysieke winkels werd gemaakt.
“Wij willen de klant de keuze geven waar, wanneer en hoe hij zich wil oriënteren en een tas of koffer wil kopen”, zegt directeur Theo Duifhuizen tegen RetailNews. Het totale assortiment bestaat uit ruim tienduizend producten. “Dat willen we uitbreiden naar zo’n vijftienduizend”, aldus de directeur. De fysieke winkels voeren tussen de zes- en achtduizend producten. “De zuilen en software van Clicks in Bricks stellen ons in staat de longtail op de soms beperkte winkelvloeroppervlakte te krijgen.” De bestelling via de zuil wordt de volgende dag bij de klant thuisbezorgd of kan worden opgehaald.
Nu de omnichannelstrategie staat, richt Duifhuizen zich de komende jaren vooral het verbeteren van de fysieke winkels. Het gaat daarbij om vernieuwing, maar ook om vergroting van de winkels. “We zijn nu bezig met het vergroten van de vestiging in Ridderkerk.” De winkelvloer gaat van honderd naar vijfhonderd vierkante meter. “We voeren een breed assortiment en dat kunnen we zo beter presenteren”, vertelt Duifhuizen. De winkel in Gorinchem zou hij ook graag aanpassen. “We willen daar graag verhuizen van de huidige B-locatie naar een A-locatie.” Een geschikt pand is echter nog niet gevonden.
Duifhuizen voert drie formules, namelijk Duifhuizen, Bagside met een meer trendy assortiment en Unique Bags & Travel voor het hoge segment. In totaal zijn er dertig winkels en de directeur verwacht dat dit aantal zal stijgen. “Er is in Nederland genoeg ruimte voor meer tassenwinkels”, meent Theo Duifhuizen. Of die uitbreiding er komt, hangt af van factoren als geschikte locaties en huurprijzen. Volgens de directeur zijn er in Nederland veel eigenaren van tassenwinkels die bijna met pensioen gaan en geen opvolging hebben. Daar ligt voor volgens hem een kans.
Ook gaat Duifhuizen zich vestigen in de failliete winkel van Claudio Ferrici in Breda. Hierin komt de Unique-formule, omdat het pand gelegen is in het chiquere gedeelte van Breda. Het is de tweede Unique-vestiging van de keten. De winkel gaat vrijdag open.
Reacties 0