Retailers hebben minder vaak een verouderde website dan andere bedrijven in het midden- en kleinbedrijf. Dit blijkt uit de halfjaarlijkse MKB Online Monitor van TNS NIPO onder ruim duizend ondernemers in het mkb. 55 procent van de winkels in de foodbranche heeft een website die niet ouder is dan vier jaar en in de non-food is dat 51 procent. Bij alle bedrijven in het mkb is dat 43 procent.
Volgens de onderzoekers missen bedrijven met een oude website kansen op nieuwe klanten. Vaak is de vindbaarheid van verouderde websites slecht en zijn ze niet goed leesbaar met smartphones. Overigens heeft 42 procent van de winkels in de food en veertig procent in de non-food helemaal geen website. In het gehele mkb is dat 33 procent. Zestien procent van de retailers in zowel de food als non-food overweegt ook niet om een website te nemen. Twintig procent van de voedingswinkels wil wel een website en in non-food is dat slechts vier procent.
Uit het onderzoek blijkt ook dat veel minder winkels hun website door een professioneel bureau laten maken dan andere bedrijven in het mkb. Non-food retailers hebben een voorkeur om het zelf te doen (41 procent) en retailers in food laten de website het liefste bouwen door een kennis, vriend of familielid (46 procent).
Reacties 0