Meer aandacht van winkels voor ramadan
Gepubliceerd op 5 juli 2013 om 00:00
Nederlandse ondernemers in grote steden hebben tot nu miljoenen euro’s aan winst misgelopen, omdat er geen aandacht was voor de ramadan. Dit berekende adviesbureau Labyrinth Extenzio. Farid Darkaoui, expert in stedelijke economie en ondernemerschap, ziet nu een ommekeer. Volgens hem spelen steeds meer reguliere retailers in op de ramadan. De Islamitische vastenmaand begint vandaag.
Albert Heijn loopt voorop en haakte vorig jaar al in op de ramadan. Toen had het in veertig filialen een display neergezet met ramadanproducten. Deze schappen waren zo’n groot succes dat het concept nu doorgevoerd wordt in 220 winkels. “We proberen met ons assortiment zo goed mogelijk aan te sluiten op de buurt waar we zijn gevestigd”, aldus woordvoerder Rianne van der Sar in het AD. In de schappen zijn verschillende producten te vinden, zoals dadels, pistachenootjes en andere zoetigheden.
Reacties 0