Meer aandacht van winkels voor ramadan

Steeds meer supermarkten en warenhuizen besteden aandacht aan de ramadan. In de Islamistische vastenmaand geven moslims namelijk veel geld uit aan voedsel, kleding en cadeaus. Hierop anticiperen ook steeds meer Nederlandse formules, aldus het Algemeen Dagblad. Zo plaatst Albert Heijn in 220 winkels ‘ramadan-eilanden’, verkoopt ook HEMA speciale producten en biedt Bas van der Heijden goedkope dadels aan.

Nederlandse ondernemers in grote steden hebben tot nu miljoenen euro’s aan winst misgelopen, omdat er geen aandacht was voor de ramadan. Dit berekende adviesbureau Labyrinth Extenzio. Farid Darkaoui, expert in stedelijke economie en ondernemerschap, ziet nu een ommekeer. Volgens hem spelen steeds meer reguliere retailers in op de ramadan. De Islamitische vastenmaand begint vandaag.

Albert Heijn loopt voorop en haakte vorig jaar al in op de ramadan. Toen had het in veertig filialen een display neergezet met ramadanproducten. Deze schappen waren zo’n groot succes dat het concept nu doorgevoerd wordt in 220 winkels. “We proberen met ons assortiment zo goed mogelijk aan te sluiten op de buurt waar we zijn gevestigd”, aldus woordvoerder Rianne van der Sar in het AD. In de schappen zijn verschillende producten te vinden, zoals dadels, pistachenootjes en andere zoetigheden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!