Glossybox verkoopt vier miljoenste cosmeticadoos

Met de verkoop van de vier miljoenste box met cosmeticaproducten heeft Glossybox een nieuwe mijlpaal behaald. De boxen zijn alleen aan te schaffen door abonnees. Glossybox heeft momenteel tweehonderdduizend leden in vijftien landen, waaronder Nederland.

Abonnees van Glossybox krijgen tegen betaling van tenminste 12,45 euro elke maand een doos met minimaal vijf cosmeticaproducten. Dit kunnen mini-uitvoeringen zijn van de beautymerken, maar ook fullsize producten, waaronder mascara, rouge, eyeliner en lippenstift. Het gaat dus niet om gratis proefmonsters. De waarde van de doos is vaak hoger dan het abonnement.

Glossybox ging in november 2011 van start in Nederland. De leden van Glossybox zijn vooral vrouwen tussen de twintig en veertig jaar die geïnteresseerd zijn in beauty en er graag geld aan uitgeven. Het aandeel mannelijke klanten is gering, maar groeit wel sterk. “In de beautybranche zijn cosmeticaproducten voor mannen een van de snelst groeiende onderdelen”, aldus Charles Von Abercron, die Glossybox 2,5 jaar geleden oprichtte samen met Brigitte Wittekind.

Het bedrijf achter Glossybox, Beauty Trend Holding, genereert niet alleen omzet uit de abonnementen, ook fabrikanten dragen hieraan bij. Merken zoals L’Oréal, Yves Saint Laurent of Lancaster gebruiken de doos voor marketing- en merkonderzoek. Over de afrekenmodule voor fabrikanten wil de topman weinig kwijt. Volgens hem zijn er verschillende modellen en hangt het af van wat de fabrikant wil. Zo brengt Glossybox ook een magazine en nieuwsbrief uit waar het cosmeticamerk in kan worden genoemd. Glossybox werkt samen met vierhonderd merken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!