Het aantal aanbiedingen in Nederlandse supermarkten is dit jaar voor het eerst in vier jaar hetzelfde gebleven. Dat blijkt uit een analyse van vergelijkingssite Yenom.nl over de afgelopen 3,5 jaar. De site nam een twintigtal supermarktformules onder de loep.
In 2011 en 2012 groeide het aantal aanbiedingen nog met acht procent. Dit jaar is die groei voor het eerst gestagneerd. Zeven van de twintig supermarkten kwamen het eerste half jaar van 2013 met minder aanbiedingen dan vorig jaar. Jumbo liep voorop met 36 procent minder promo-acties, gevolgd door Lidl en Vomar met respectievelijk een daling van 26 en vijftien procent. Ook Emté, C1000 en Poiesz kenden minder aanbiedingen.
Supermarkten die werden geanalyseerd waren Albert Heijn, Aldi, Attent, Boni, C1000, Coop, Deen, DekaMarkt, Dirk, Emté, Hoogvliet, Jan Linders, Jumbo, Lidl, Nettorama, PLUS, Poiesz, Spar, Supercoop en Vomar.
‘Aantal aanbiedingen supermarkten blijft gelijk’
Gepubliceerd op 8 juli 2013 om 00:00
Reacties 0