The Fixables wil Nederland veroveren

Reparatieconcept The Fixables wil tien maanden na de opening van de eerste vestiging in Amsterdam een tweede winkel openen in Utrecht. Er wordt momenteel gekeken naar een geschikt pand. Een landelijke uitrol laat volgens oprichters Ferry Timmer en René Smit ook niet lang meer op zich wachten. The Fixables richt zich op het repareren van smartphones en tablets.

“We ontvangen in Amsterdam klanten uit heel Nederland. Die komen vaak via onze website naar de winkel om hun smartphone of tablet te laten maken. We worden steeds bekender”, zegt Timmer tegen RetailNews. “We dromen van een filiaal in elke grote stad, want dat genereert een groot bereik”, aldus Timmer. Naast de uitrol in Nederland ligt het ook in de planning om het dienstenaanbod uit te breiden. Die gaat in een later stadium ook gameconsuls en laptops omvatten.

De bedenkers van The Fixables vinden dat het in de reparatiemarkt van smartphones en tablets ontbreekt aan betrouwbaarheid, professionaliteit en transparantie. “Consumenten en bedrijven hebben daar juist behoefte aan.” Volgens Timmer voelen veel consumenten zich bij schade aan hun mobiele apparaat overgeleverd aan hun provider of verzekeraar. Soms zijn ze hun smartphone of tablet wekenlang kwijt, zonder dat ze weten hoeveel het gaat kosten.

Met The Fixables behoort die onzekerheid volgens hem tot het verleden. De meeste reparaties kunnen binnen dertig minuten tot een uur worden uitgevoerd. Als dat niet lukt, krijgt de klant vaak een leentoestel mee. De klant kan in veel gevallen dus wachten terwijl zijn apparaat wordt gemaakt.

The Fixables ziet er daarom ook anders uit dan een gemiddelde reparatiewinkel. “Veel klanten komen gestrest binnen. We vinden het belangrijk dat ze zich snel thuis voelen”, aldus Timmer, die de winkel vergelijkt met een espressobar. De vintage inrichting voorzien van een bank in Chesterfield-stijl zorgt voor een ontspannen sfeer. “Terwijl de klant een tijdschrift leest, wordt zijn smartphone in ons high-tech lab gefixt.”

Ook kan een klant ervoor kiezen nog even een andere boodschap te doen. Daarom kiest het duo ook altijd voor een winkelstraat als locatie, en niet bijvoorbeeld een afgelegen industrieterrein. Zo ligt het filiaal in Amsterdam in de Rijnstraat, een winkelstraat waar het goedkoop en makkelijk is om te parkeren. In Utrecht is het duo juist op zoek naar een winkelpand in de buurt van het centraal station, omdat het centrum hier met de auto niet goed bereikbaar is.

Ga voor een beeldimpressie van de Amsterdamse vestiging naar onze Facebook-pagina.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!