Alle 450 Primera-winkels werken sinds kort met de tool m-point. Een test bij zeven vestigingen begin dit jaar was positief. De softwaretool van retailmarketingspecialist m-wise verzamelt en analyseert klantdata en vertaalt die naar persoonlijke marketingacties.
“Bij Primera ontstond de behoefte om de klantrelatie beter te ondersteunen, zodat consumenten vaker de weg naar de winkel weten te vinden”, vertelt hoofd marketing Christel Teeuwen-Van der Pol in de zomereditie van RetailTrends. Hoewel weerstand werd verwacht bij klanten om gegevens achter te laten, was daar geen sprake van. Dit kwam mede door de goede band tussen de ondernemers en de klanten, aldus het hoofd marketing.
M-point ‘herkent' als het ware de klant en ‘beloont’ dienst gedrag door daar tailor made-acties aan te koppelen. De gemaksformule past de tool voorlopig alleen toe op het versturen van persoonlijke e-mails in. De bedoeling is dat later ook een plastic spaarkaart wordt gekoppeld. Hierdoor kunnen klanten punten sparen bij elke aankoop, maar ook door een product op Facebook te liken.
Lees het gehele artikel ‘Primera rolt m-point uit’ in het juli/augustus nummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement. Abonnees ontvangen twaalf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.
Reacties 0