Retailers Schiphol starten proef met self checkouts

Op Schiphol doen na de zomer self checkouts hun intrede. Enkele retailers op de luchthaven starten een proef waarbij klanten zelf mogen scannen en afrekenen met hun pin- of creditcard. De self checkouts moeten klanten extra gemak en snelheid bieden en zorgen voor kortere rijen bij de kassa’s.

Voor de retailer kan een self checkout meer voordelen opleveren, meent Bovertis, ontwikkelaar van de technologie. Zo is er minder vloeroppervlakte nodig voor kassa’s, dus meer plek voor winkelschappen. Ook zijn er minder caissières nodig en heeft het personeel meer tijd voor het adviseren van de klant.

Op Schiphol wordt niet alleen de test met self checkouts opgepakt. Retailers spelen ook in op de groeiende behoefte naar snelheid en gemak bij consumenten door invoering van contactloos betalen. AKO Books & Travel was de eerste winkellocatie in Nederland waar dit werd geïntroduceerd. Bij deze betaaltechnologie van Bovertis betalen klanten door hun betaalpas tegen een terminal te houden. Het intoetsen van een pincode is niet nodig.

Volgens de ontwikkelaar levert deze technologie retailers zowel tijds- als kostenbesparingen op. Het is bovendien een voordeel dat de winkelier minder contant geld hoeft te hebben en transporteren.

Eerder op RetailNews:
Contactloos betalen op Schiphol
'Contactloos betalen snel in meer winkels'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!