‘3D visualisatie bij woonwebshops wereldwijd in trek’

De verwachting is dat wereldwijd steeds meer woonbedrijven gaan werken met 3D visualisatie van interieurs op hun website. Dat zegt softwareleverancier NedSense in De Telegraaf, die recent een groter order uit Azië binnenhaalde en een contract tekende met de Amerikaanse woonketen Crate & Barrel.

Het Nederlandse bedrijf is bekend van het ontwerpen van driedimensionale beelden voor de mode- en textielwereld. Deze techniek maakte NedSense na jaren testen ook beschikbaar voor de interieurbranche. Het bedrijf richtte zich hiermee aanvankelijk op de Amerikaanse markt en wist de interesse van Crate & Barrel te wekken. “Toen we deze keten als klant binnenhaalden, zag iedereen dat het in 3D visualiseren van interieurs commercieel haalbaar is geworden”, zegt bestuursvoorzitter Pieter Aarts.

In Nederland gebruiken woonketen Trendhopper, zonweringspecialist Verano en meubelmaker Quodes de software van NedSense. De technologie maakt het mogelijk dat de maten van een ruimte via een computer of tablet worden ingevuld, waarna binnen een paar seconden een 3D-afbeelding verschijnt. De webshopper kan vervolgens vegend over het scherm woonproducten (uit de webwinkel) en kleuren toevoegen.

De belangstelling van Crate & Barrel zorgt ervoor dat de 3D techniek van NedSense nu wereldwijd in de belangstelling staat. Een Amerikaanse investeerder pompte 2,48 miljoen euro in het bedrijf. Hierdoor is toekomstige groei gewaarborgd. “Met het nieuwe kapitaal en drie grote opdrachten zijn we sterk genoeg om de huidige koers wereldwijd zelfstandig door te zetten”, meldt Aarts.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!