Communicatiebureau richt databank van creatieve mediacampagnes op
Gepubliceerd op 8 augustus 2005 om 00:00
Het Britse C Squared Communications heeft als reactie op het toenemende gebruik van creatieve mediaplanning een databank opgericht met voorbeelden van creatief mediadenken. Inmiddels telt de Creative Media Base ruim 1.000 individuele cases uit meer dan 30 landen. C Squared hanteert een brede definitie van creatief mediagebruik. Het gaat niet alleen om stunts in ambient media, maar ook om inventieve mediaplanning en technologische innovatie. Uit de databank is een tijdschrift voortgekomen, `Cream`, waarin de beste voorbeelden elk kwartaal geanalyseerd en toegelicht worden. Dat kunnen out-of-home campagnes zijn, tv-commercials, online reclame, radiospotjes, reclame in printed media of point-of-purchase acties. Deelnemende campagnes zijn afkomstig uit alle mogelijke landen, van Oostenrijk tot Indonesie en van zowel onbekende merken als wereldwijd bekende namen als Adidas en Ikea.Op basis van de tot op heden verzamelde campagnes roept C Squared de VS uit tot meest creatieve land. Opvallend is verder dat printed media meer creativiteit blijken te genereren dan meestal wordt aangenomen. De database is ook nuttig als benchmarktool en bij het meten van return on investment.
Reacties 0