Nederlanders drinken bier vaker thuis

Van de Nederlandse bierdrinkers drinkt 49 procent zijn biertje het vaakst in zijn eigen huis, tegenover 36 procent drie jaar geleden. Het aantal bierdrinkers dat het vaakst in horecagelegenheden een glas pils nuttigt, daalde in diezelfde periode met zeven procent naar 32. Dat blijkt uit het Nationaal Bieronderzoek dat Nederlandse Brouwers liet uitvoeren.

De resultaten van het onderzoek komen een week nadat directeur Lodewijk van Grinten van Koninklijke Horeca Nederland supermarkten opriep te stoppen met het stunten met bierprijzen. Waar zij kratten bier voor vijf euro verkopen, treedt Horeca Nederland juist op tegen happy hours en gratis drank, stelt hij. Verder ziet hij graag dat drank in aparte winkelruimten van supers wordt verkocht.

Uit het bieronderzoek blijkt verder dat het aantal alcoholvrije bierdrinkers de afgelopen jaren fors is gestegen. Van de bierdrinkers geeft 46 procent aan dit jaar wel eens maltbier te drinken, tegenover 36 procent in 2012 en 28 procent in 2011. De totale bierconsumptie daalde juist. Waar bierdrinkers vorig jaar nog 6,4 glazen per week dronken, ligt dat aantal dit jaar op 5,9.

Eerder: 'Stop met het gestunt met bierprijzen'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!