Kledingomzet Marks & Spencer neemt opnieuw af

De Britse retailer Marks & Spencer ziet de kledingverkopen in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar weer dalen. De omzet in winkels die ten minste een jaar open zijn, nam in die drie maanden af met 1,6 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

De Nederlandse ceo Marc Bolland stond vanwege de slechte prestaties in non-food na het vorige kwartaal nog onder druk van de grootste aandeelhouders van Marks & Spencer. Bolland ziet echter 'enige verbetering' in die verkopen. De identieke totaalomzet ging in het Verenigd Koninkrijk met 0,3 procent omhoog, doordat de foodomzet met 1,8 procent groeide.

De warenhuisketen doet het bovendien goed buiten het Verenigd Koninkrijk. De internationale verkopen stegen met 8,7 procent, waardoor de te totaalomzet van de holding met 3,3 procent toenam. M&S wil met de verdere expansie in het buitenland, waaronder Nederland, ook minder afhankelijk worden van de Britse economie.

Daarnaast is e-commerce een omzetdrijver. "We blijven goede vooruitgang boeken in onze plannen om M&S om te vormen tot een internationale, multichannel retailer", reageert Bolland dinsdag in een persverklaring. De omzet via de webshop steeg het afgelopen kwartaal met 29,9 procent. Tevens verwacht de retailer in de lente van 2014 met een vernieuwde webshop te komen.

Eerder: Bolland onder druk bij M&S

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!