Redcoon wil lagere inkoopprijs bij fabrikanten

Redcoon wil een lagere inkoopprijs afdwingen bij fabrikanten. De online elektronicashop doet dit met steun van moederbedrijf Media-Saturn. Zo stuurde het concern brieven aan bedrijven met het verzoek tot nieuwe, lagere prijzen. Deze prijsonderhandelingen kunnen grote consequenties hebben voor Europese webshops, meldt Emerce.nl.

Middels het verzoek wil Media-Saturn de kunstmatige verschillen in inkoopprijzen voor webwinkels en fysieke winkels tegengaan. Zo moet Redcoon onder dezelfde voorwaarden kunnen inkopen als Media Markt en Saturn, zo staat in de Duitse Lebensmittel Zeitung. Onduidelijk is nog of Redcoon de prijsverlagingen door gaat rekenen aan de consument, of dat deze bij de winst worden opgeteld.

Redcoon valt sinds 2011 onder Media-Saturn. In 2012 telde de formule een Europese omzet van 432 miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!