Redcoon wil een lagere inkoopprijs afdwingen bij fabrikanten. De online elektronicashop doet dit met steun van moederbedrijf Media-Saturn. Zo stuurde het concern brieven aan bedrijven met het verzoek tot nieuwe, lagere prijzen. Deze prijsonderhandelingen kunnen grote consequenties hebben voor Europese webshops, meldt Emerce.nl.
Middels het verzoek wil Media-Saturn de kunstmatige verschillen in inkoopprijzen voor webwinkels en fysieke winkels tegengaan. Zo moet Redcoon onder dezelfde voorwaarden kunnen inkopen als Media Markt en Saturn, zo staat in de Duitse Lebensmittel Zeitung. Onduidelijk is nog of Redcoon de prijsverlagingen door gaat rekenen aan de consument, of dat deze bij de winst worden opgeteld.
Redcoon valt sinds 2011 onder Media-Saturn. In 2012 telde de formule een Europese omzet van 432 miljoen euro.
Redcoon wil lagere inkoopprijs bij fabrikanten
Gepubliceerd op 10 juli 2013 om 00:00
Reacties 0