Magere prestaties SlimFast pijnlijk voor Unilever

Unilever-dochter SlimFast, producent van dieetartikelen, heeft eronder te lijden gehad dat de markt voor maaltijdvervangers sterk afslankt. Unilever kocht SlimFast in 2000 voor 2,5 miljard euro, toen de vooruitzichten zeer gunstig waren. Inmiddels heeft Unilever door de danig verslechterde vooruitzichten al afboekingen van 650 miljoen euro en 353 miljoen euro moeten doen om de gedaalde waarde van SlimFast op te nemen in de resultaten van het concern. Mogelijk zal Unilever voor het einde van dit jaar nogmaals moeten afboeken. De bedrijfswinst van Unilever, 1,26 miljard euro, wordt door de afboekingen inmiddels al met 28% gedrukt. De overige resultaten van Unilever zijn wel hoopgevend. Zonder afboekingen was de bedrijfswinst in het tweede kwartaal van 2005 5% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar, iets dat analisten meeviel. Dit is het derde kwartaal op rij waarin groeiverbetering optrad. Bestuursvoorzitter Patrick Cescau laat weten: “Ik wil onze medewerkers en mijzelf zeker nog niet feliciteren met het bereikte resultaat, maar er wel op wijzen dat de weg naar herstel is ingeslagen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!