‘Nederlandse vrouw fervente mobiele shopper'

Nederlandse vrouwen winkelen het vaakst met hun smartphone. Dat blijkt uit recente mobile commerce-cijfers van de besloten webwinkel Vente-privee.com.

De cijfers zijn afkomstig uit Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, België en Oostenrijk. Nederlandse vrouwen winkelen bij het Franse shoppingportaal het liefst voor damesmode, schoenen, lingerie, jeanswear en kindermode.

Gemiddeld zorgen mobiele kanalen voor 32 procent van de totale omzet. Dit is een groei van zes procent ten opzichte van eind 2012. In Nederland komt 25 procent van de omzet door het mobiele kanaal. 76 procent van de mobiele shoppers is vrouw en de gemiddelde leeftijd is 34. In Nederland is de leeftijd van de mobiele gebruiker met veertig jaar iets hoger. Ook het gemiddelde aankoopbedrag van Nederlandse mobiele gebruikers is met zes procent hoger.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!