Nederlandse vrouwen winkelen het vaakst met hun smartphone. Dat blijkt uit recente mobile commerce-cijfers van de besloten webwinkel Vente-privee.com.
De cijfers zijn afkomstig uit Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië, het Verenigd Koninkrijk, België en Oostenrijk. Nederlandse vrouwen winkelen bij het Franse shoppingportaal het liefst voor damesmode, schoenen, lingerie, jeanswear en kindermode.
Gemiddeld zorgen mobiele kanalen voor 32 procent van de totale omzet. Dit is een groei van zes procent ten opzichte van eind 2012. In Nederland komt 25 procent van de omzet door het mobiele kanaal. 76 procent van de mobiele shoppers is vrouw en de gemiddelde leeftijd is 34. In Nederland is de leeftijd van de mobiele gebruiker met veertig jaar iets hoger. Ook het gemiddelde aankoopbedrag van Nederlandse mobiele gebruikers is met zes procent hoger.
‘Nederlandse vrouw fervente mobiele shopper'
Gepubliceerd op 12 juli 2013 om 00:00
Reacties 0