Wehkamp.nl personaliseert webwinkel

Wehkamp.nl maakt dit jaar flinke stappen in het personaliseren van zijn webwarenhuis. Dat zegt marketingdirecteur Alexander van Slooten tegen Twinkle. Zo zal de webshop nog dit jaar rekening houden met maten en merkvoorkeuren van elke afzonderlijke consument.

De dochteronderneming van RFS Holland Holding gaat daarnaast net als aanbieders van vliegtuigtickets prijzen afstemmen op de voorraad. Met de inzet van software van IBM kan wehkamp.nl ook verschillende prijzen aanbieden aan de hand van klantprofielen. Van Slooten zet dat laatste voorlopig nog niet in, maar schetst wel alvast een voorbeeld. Zo kan die toepassing een nieuwe klant in een bepaalde categorie met een prijsverlaging over de streep trekken om een product te kopen, stelt hij.

Deze plannen van Wehkamp zijn vergelijkbaar met de manier waarop het webwarenhuis e-mails al heeft gepersonaliseerd, zegt Van Slooten. "De verkoop uit die e-mails is daarna met 271 procent toegenomen." Met personalisatie zal ook de doorklikratio flink toenemen, verwacht hij op basis van experimenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!