Luxe merken openen in VS eigen winkels

Fabrikanten van luxe merkartikelen als parfum, sieraden, tassen en kleding vinden hun producten op de schappen van warenhuizen nauwelijks terug. Daarom opent een deel van hen in de VS eigen winkels, waar alle aandacht naar het betreffende merk uitgaat. Zo kunnen tassen van het merk Coach, die rond de 400 dollar kosten, in een eigen zaak als museumstukken worden uitgestald. Het personeel is er behulpzaam, de muziek beschaafd en uitverkoop is het er nooit. In 2000 waren warenhuizen nog goed voor 15% van de omzet; momenteel is dat nog maar 11% van de totale omzet van 1,6 miljard dollar.Andere luxemerken volgen eenzelfde soort strategie. Polo Ralph Lauren, Guess en Liz Claiborne willen meer controle over de prijzen en de manier van presentatie van hun producten dan warenhuizen kunnen bieden. Polo Ralph Lauren wil de komende vijf jaar 70 tot 85 eigen winkels openen. Guess opent in 2005 24 nieuwe eigen winkels. Reden voor de timing van de eigen winkels is de toenemende strijd die merken moeten leveren met hun distributeurs. Nog maar 10 jaar geleden bestond 25% van alle kledingverkoop uit private label-artikelen. Nu is dat 37%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!