'Duitse webshop vergt veel investeringen'

Voor een succesvolle webshop in Duitsland moeten etailers eerst flink investeren. Ze moeten bijvoorbeeld zo snel mogelijk een Duitse medewerker in dienst nemen. Dat zegt Andreas Giese van Dexport, specialist in e-commerce in Duitsland, in EtailTrends 4. Giese is ook een van de sprekers op het Cross Border E-commerce Event op 5 september.

De Duitse medewerker kan het shopmanagement overnemen, zodat de content goed op orde is, zegt hij. "Ontbrekende informatie of slecht vertaalde teksten zijn immers dodelijk op internet." Daarnaast kan hij zich ook met de klantenservice bezighouden, stelt Giese. Zo helpt hij mee de omzet sneller te laten groeien, waarmee zijn kosten snel zijn terugverdiend.

De etailer moet ook voldoende betalingsmogelijkheden aanbieden, omdat Duitsers hun equivalent van iDEAL op kleinere schaal gebruiken. Betalingen via creditcard of PayPal kunnen daarnaast stokken, omdat tien procent van de consumenten niet op rekening of via incasso kunnen betalen. Het aanbieden van incasso neemt daarnaast ook een risico met zich mee, zegt Giese. Duitsers hebben namelijk zes weken de tijd om voor de bestelling te betalen. "Dan is de zending natuurlijk allang geleverd."

Giese gaat op het Cross Border E-commerce Event dieper in op de internetstrategie voor de Duitse markt. Het congres wordt op 5 september gehouden op De Landgoederij in Bunnik. Klik hier voor meer informatie en hier voor aanmelding.

Eerder: Cross Border E-commerce Event

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!