De motor van exotische supermarktformule Tanger draait op volle toeren. De eerste Tanger-supermarkt opende 3,5 jaar geleden in Amsterdam en inmiddels zijn er vestigingen in Den Haag, Rotterdam en Almere. Binnenkort krijgt ook Utrecht een winkel en opent in Antwerpen het eerste Belgische filiaal van de formule. Daarnaast ziet de formule in Amsterdam ruimte voor nog een vestiging.
De jaaromzet van de supermarktketen komt volgens oprichter Ahmed Barghaoul neer op zo’n twintig tot 25 miljoen euro. Het succes van Tanger wordt voornamelijk veroorzaakt door het veelzijdige assortiment, signaleert de directeur. “Jumbo of Albert Heijn verkopen ook steeds vaker exotische producten, maar dan hebben zij een soort, terwijl wij het complete assortiment voeren. Mensen willen herkenbare A-merken uit eigen land”, licht hij toe. Tanger denkt daarnaast mee met zijn klanten. Zo opent de winkel tijdens de ramadan een uurtje later en sluit de supermarkt later dan normaal.
Foodwatcher Anneke Ammerlaan vindt het verstandig hoe de supermarkt inspeelt op de wensen van zijn klanten. “Hun kracht is het brede assortiment. Je ziet dat etnische minderheden volwassen worden. De tweede en derde generatie neemt geen genoegen met een klein winkeltje met een beperkt aanbod, maar wil de luxe van A-merken."
Exotische supermarkt Tanger breidt uit
Gepubliceerd op 15 juli 2013 om 00:00
Reacties 0