De barbecueverkoop van de afgelopen weken is erg succesvol. Vooral draagbare en kant-en-klaar barbecues doen het goed. Dat blijkt uit een rondvraag van RTL bij verschillende barbecue-aanbieders.
Albert Heijn laat weten dat er dit seizoen al vijftigduizend kant-en-klaar en tienduizend reguliere barbecues verkocht zijn. Dit zijn er meer dan vorig jaar. Ook de zakken brikketten en houtskool gaan als warme broodjes over de toonbank, zo zijn er al meer dan 350 duizend verkocht. Bij Blokker wordt ook geprofiteerd van het weer. Zo heeft de keten het dubbele aantal barbecues verkocht in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Barbecueland.nl heeft dit jaar, volgens eigenaar Ton Klarenbeek, al meer omzet behaald dan in heel 2012. Hij denkt dan ook dat de totale jaarverkopen zo’n vijftig procent hoger uitvallen dan een jaar eerder. “Gasbarbecues blijven het goed doen, maar de compactere, draagbare barbecues zijn echt spectaculair meer in trek dan vorig jaar”, aldus Klarenbeek. Het succes van de verkoop komt volgens foodtrendwatcher Marjan Ippel omdat barbecueën steeds normaler is. “Het gebeurt steeds vaker, ook buiten de zomer.”
‘Barbecueverkoop verloopt goed’
Gepubliceerd op 16 juli 2013 om 00:00
Reacties 0