De Amerikaanse drogisterijketen Walgreens beloont klanten die sporten. Als gebruikers van de app MapMyFitness zich aanmelden bij Walgreens, dan kunnen ze punten verdienen. Die kunnen ze inzetten voor de aanschaf van producten. Walgreens focust al jaren op het bouwen van een gemeenschap rondom gezondheid en fitness.
Via de MapMyFitness app kunnen gebruikers hun sportprestaties bijhouden. Tijdens het hardlopen krijgen ze audio alerts over onder meer hun tempo. Gedurende een proefperiode kregen ze ook een waarschuwing die werd gesponsord door Walgreens. Aan het einde van de sportoefening werd het gehele scherm overgenomen door de drogisterij in combinatie met een geluidsboodschap. Hierin werden de app-gebruikers opgeroepen zich op te geven voor het loyaliteitsprogramma ‘Balance Rewards’. Dit leverde een deelnamepercentage van 8,5 procent op.
Walgreens ging vorig jaar de samenwerking aan met MapMyFitness. Als Walgreens besluit de campagne voort te zetten, dan wil MapMyFitness een meer gestroomlijnde ervaring bewerkstelligen. Gebruikers moeten zich bijvoorbeeld binnen de app kunnen aanmelden voor Balance Rewards.
Reacties 0