Clarins verkoopt online in Verre Oosten

Het cosmeticaconcern Clarins richt haar pijlen de komende tijd op het Verre Oosten en dan vooral op China. Het Franse merk heeft eigen webshops geopend in China, Japan en Zuid-Korea die centraal worden bestuurd vanuit Parijs. Het Dossier Softwaretools in de zomereditie van EtailTrends gaat in op de aanpak van Clarins. 

Clarins is een sterk merk waardoor het kan verkopen via winkelketens als ICI Paris XL en de Bijenkorf in combinatie met directe verkoop online. Het familiebedrijf kijkt met speciale interesse naar het Verre Oosten. Vooral in China is er een miljoenenpubliek dat nu ook huidverzorgingsproducten kan veroorloven. In september vorig jaar werd een website inclusief shop gestart in dit land.

Deze lancering ging niet vanzelf. De aansluiting bij Chinese zoekmachines en social media vergde speciale aanpassingen. Daarom maakt het bedrijf gebruik van de zogenaamde site acceleration service van Demandware. Die geeft de shop een lokaal ip-adres, zodat deze door de lokale zoekmachine wordt geaccepteerd als zoekresultaat.

Lees het artikel ‘Clarins voor China’ in het Dossier Softwaretools in EtailTrends 4. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!