Drive-throughs stuwen omzet E.Leclerc

De omzet van de Franse retailer E.Leclerc groeide in het eerste half jaar met 3,4 procent. De drive-throughs van de supermarktketen namen 38 procent van deze groei voor hun rekening. De 352 E.Leclerc Drives zorgen samen voor 720 miljoen euro omzet, 68 procent meer dan een jaar geleden.

De totale omzet van de retailer over het afgelopen half jaar komt uit op 19,9 miljard euro. Concurrent Carrefour, dat donderdag eveneens zijn halfjaarcijfers publiceerde, was over dezelfde periode goed voor 41 miljard euro. Dat is een stijging van 1,3 procent ten opzichte van de periode vorig jaar. Het verschil in omzetgroei tussen de twee ketens is zonder benzineverkopen nog groter (1,4 om 4,7 procent).

De omzet van Carrefour in thuisland Frankrijk ging het afgelopen kwartaal met 0,2 procent achteruit, de vergelijkbare omzet met 0,6 procent. E.Leclerc is zodoende ingelopen op zijn concurrent. Topman Michel-Edouard Leclerc liet eerder weten te verwachten dat zijn keten Carrefour in 2014 heeft ingehaald als Franse marktleider.

Carrefour behaalde het afgelopen jaar 19 miljard euro omzet in Frankrijk. De internationale verkopen gingen met 2,8 procent omhoog naar 22 miljard euro. De Europese verkopen in met name Italië bleven weliswaar zwak, maar de omzet in Zuid-Amerika en Azië groeide flink.

Eerder: 'E.Leclerc in 2014 Frans marktleider'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!