Het winkel/leisurecentrum New Babylon Shops & Restaurants in Den Haag beschikt vanaf medio november ook over een outletformule. Fashion Factory Outlet gaat middels een shop-in-shopconcept afgeprijsde modeartikelen van circa zeventig topmerken aanbieden.
De winkel op de eerste verdieping van het centrum beslaat ongeveer vijfduizend vierkante meter. De formule moet 'fashionista's' uit heel Nederland naar New Babylon trekken, laat een woordvoerster aan RetailNews weten. "Het moet gezien worden als een aanvulling op andere huurders als Mango en Jack & Jones." New Babylon Shops & Restaurants zal de komende maanden namen van aangesloten modemerken bekendmaken.
Fashion Factory Outlet is een zusterbedrijf van de Woonfabriek, dat vestigingen in Amsterdam en Cruquius heeft. De initiatiefnemers zijn verantwoordelijkheid voor onder meer personeel, aankleding en marketing. Op dat laatste gebied richten zij zich sterk op 'customer loyalty', via social media en een loyaliteitsprogramma.
Het plan is dat klanten straks een pas hebben om de winkel binnen te komen, aldus een zegsman tegen RetailNews. "Dat is vergelijkbaar met de Makro, al zullen wij het vanwege de modeachtergrond chiquer aanpakken." Middels de klantenkaart wil Fashion Factory Outlet een 'duurzame relatie' aangaan met de klant, stelt hij. Voorts krijgen zij privileges als een exclusieve presale van een nieuwe voorraad, door meer over de winkel te praten op social media.
De outlet wil het retailen voor de aangesloten merken zo makkelijk mogelijk te maken, geeft de woordvoerder aan. Met de klantendata komen zij bijvoorbeeld te weten welke klant wat koopt. Door de verantwoordelijkheid voor deze service te nemen kunnen ook kleine merken een outletstrategie realiseren. En dat is hard nodig, stelt hij. "In de huidige economische situatie kampen ook zij steeds vaker met een grote voorraad."
De deuren van New Babylon Shops & Restaurants gaan officieel open op 19 september. RetailTrends volgt de ontwikkelingen van het winkel/leisurecentrum op de voet en ging in het februarinummer in op de naderende opening. Eerder was er onder meer aandacht voor het concept, de te verwachten traffic en de bezoekersprofielen. Voor informatie over een abonnement op RetailTrends, klik hier.
Lees ook: New Babylon al 'open' dankzij winkelmuur & New Babylon koerst af op opening
Reacties 0