T-Fitness heeft deze maand in Amsterdam de eerste Nederlandse vestiging geopend. Het dochterbedrijf van het Duitse Sport Tiedje was met een webshop al langer actief in ons land. "De fysieke winkel moet de online verkopen een boost geven", vertelt een zegsman aan RetailNews.
Veel mensen hebben al de nodige informatie verzameld als ze in de 'showroom' komen, zegt hij. "Ze willen de apparaten echter eerst uitproberen, voordat ze tot aankoop overgaan." Een ander voordeel van de fysieke vestiging is dat klanten nu in het Nederlands geholpen kunnen worden. De klantenservice via de website verloopt bijvoorbeeld in het Duits, geeft de woordvoerder aan.
De winkel is een experience store met een oppervlakte van achthonderd vierkante meter. De opening past in de expansiestrategie van T-Fitness in de Benelux, reageert directeur Christian Grau op PropertyNL. De retailer heeft ondertussen veertien vestigingen in Duitsland en sinds kort ook één in Brussel. Een tweede Nederlandse vestiging staat volgens de zegsman voorlopig nog niet op de planning.
Reacties 0