BMW focust op online verkoop

De Duitse autofabrikant BMW wil al zijn auto’s online verkopen en hiermee een ‘thuisservice’ aanbieden. Dat meldt de Duitse krant Wirtschaftswoche. Op deze manier kan het automerk meerdere filialen sluiten waardoor het geld bespaart.

BMW was al van plan om het nieuwe i3 model via internet te verkopen. De Duitse Vereniging van BMW-dealers beschouwt deze nieuwe weg echter als ‘oneerlijke concurrentie’ omdat het op deze manier inkomsten wegkaapt bij de dealers.

Volgens de commercieel directeur Roland Krüger is er al een team gevormd die de internetverkopen gaat beheren. Daarnaast wil BMW in de toekomst alleen nog in de grote steden in Duitsland, zoals München, Berlijn en Frankfurt, filialen hebben. De kleinere vestigingen moeten uiteindelijk sluiten of verkocht worden.

Door de economische crisis moet het automerk de personeelskosten binnen de perken houden. Personeel is een grote kostenpost voor BMW. Zo krijgen medewerkers van dochterondernemingen dezelfde voordelen en bonussen als medewerkers van BMW zelf. Ook zijn de salarissen van medewerkers van BMW-verkooppunten veel hoger dan die van verkopers van onafhankelijke BMW-dealers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!