Het Nederlandse AfterPay breidt uit naar webwinkels in België. Ook oriënteert het bedrijf zich op de Duitstalige regio en start later dit jaar de eerste proef met mobiel betalen. “We verwachten dit jaar zowel in termen van omzet als het aantal aangesloten webwinkels te verdubbelen”, aldus directeur Stefan van de Berg. Ook vertelt de directeur dat de IT en personele bezetting op orde is waardoor AfterPay grotere volumes aan kan.
AfterPay biedt consumenten de mogelijkheid om producten achteraf te betalen. 39 procent van de consumenten geeft hier de voorkeur aan, blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK. “Achteraf betalen slaat aan en grotere webwinkeliers vragen steeds vaker dit ook in andere geografische gebieden aan te bieden”, zegt Van de Berg.
De internationalisering van AfterPay begint in België, maar mogelijk breidt het betaalbedrijf ook in andere landen uit. Zo is de historisch stevige positie van postorderaars in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland aantrekkelijk voor AfterPay. “In die landen zie je echter weinig digitale innovaties rondom achteraf betalen. Dat geldt overigens ook voor Scandinavië.” Alleen het Zweedse Klarna biedt ook de mogelijkheid tot achteraf betalen aan.
AfterPay breidt uit naar België
Gepubliceerd op 23 juli 2013 om 00:00
Reacties 0