Free Record Shop gaat zich na de doorstart nadrukkelijk richten op populaire artikelen, zogenaamd 'hot entertainment'. De winkelketen testte dit concept sinds mei in een Rotterdamse pilotstore, de komende periode wordt het aangescherpt. Dat zegt de vorige week aangestelde ceo Roland van Geest op Boekblad.nl.
Binnen deze visie verdwijnt alles wat 'uit' is, uit de winkel. In de 'dynamische entertainmentwinkels' is ook plaats voor de nieuwe Dan Brown. "Als die net verschenen is, kunnen ook de verfilmingen van zijn eerdere boeken erbij te koop staan", liet ProCures eerder weten. Free Record Shop treedt in het najaar verder naar buiten over zijn invulling van 'hot entertainment', aldus Van Geest. "De boel moet echt anders", weet hij.
Voorlopig ligt de prioriteit bij het creëren van duidelijkheid voor medewerkers, stelt Van Geest. De nieuwe directeur constateert dat Free Record Shop dankzij het faillissement 'noodgedwongen in één klap is aangepast aan de nieuwe realiteit'.
Het is nog niet duidelijk hoeveel van de 47 overgebleven winkels een doorstart maken. "Dit zal met name afhangen van de welwillendheid van verhuurders in Nederland om onze doorstart een kans te geven en zoveel mogelijk winkels voort te zetten", verklaart Van Geest. Muziek- en filmmaatschappijen hebben volgens hem al meermalen steun toegezegd. "Ook met hen gaan we snel om de tafel om de noodzakelijke beleveringen weer op gang te krijgen."
Het samenvoegen van Polare en Free Record Shop, beiden in handen van investeringsmaatschappij ProCures, is niet aan de orde. Daarvoor verschillende de functie en formules teveel, stelt Van Geest.
Free Record Shop wil alleen nog 'hot entertainment'
Gepubliceerd op 23 juli 2013 om 00:00
Reacties 0