IKEA verrijkt de catalogus van 2014 met nieuwe functionaliteiten van augmented reality. De klant kan vanaf augustus met zijn mobiele apparaat tachtig tot honderd producten tot leven brengen in zijn huis, laat een woordvoerster weten aan RetailNews.
"Als de klant de catalogus op een bepaalde plek in de woonkamer legt, wordt het product daar op zijn plek gezet", legt zij uit. De consument ziet het product driedimensionaal terug op zijn mobiele apparaat. Zo kan hij zien of het artikel past bij de rest van zijn meubels, stelt de woordvoerster. De bewuste producten, waaronder veel hardlopers van IKEA, krijgen een speciaal icoontje waaraan ze herkend kunnen worden.
Gebruikers van de mobiele applicatie krijgen ook de mogelijkheid om kamers 'mee te laten groeien' met de meubels, stelt de woordvoerster. Zo kan de kinderkamer met een paar knoppen worden omgetoverd tot een tienerkamer. Verder kan de gebruiker net als vorig jaar ook op ongeveer vijftig pagina's 3D-beelden en korte filmpjes bekijken of extra informatie opvragen.
De applicatie is vanaf 25 juli te downloaden voor smartphones en tablets met een iOS of Android-besturingssysteem. De specifieke content voor Nederland komt waarschijnlijk op 12 augustus beschikbaar, tegelijk met de lancering van de catalogus zelf. Gebruikers van de versie van afgelopen jaargang krijgen het bericht om de applicatie te updaten.
Reacties 0