Koffieketen Starbucks gaat samen met zuivelfabrikant Danone yoghurt op de markt brengen. Het product komt vanaf 2014 in de Starbucks-vestigingen en een jaar later in supermarkten te liggen.
Hoewel verkoop buiten de Verenigde Staten eveneens een mogelijkheid is, richt de samenwerking zich in eerste instantie op de snelgroeiende Amerikaanse yoghurtmarkt. Amerikanen eten gemiddeld de helft minder yoghurt dan Canadezen en een derde minder dan Europeanen. De Verenigde Staten bieden daarmee een belangrijke groeikans voor het Franse Danone, stelt ceo Franck Riboud. Door de samenwerking met Starbucks kan hij profiteren van meer dan tienduizend verkooppunten en wekelijks zeventig miljoen klanten.
Starbucks kijkt op zijn beurt de laatste jaren verder dan alleen de handel in koffie. Zo kocht de retailer vorig jaar theeketen Teavana en bakkersketen La Boulange. Eerder nam het sappenmaker Evolution Fresh al over. De yoghurt krijgt de naam Evolution Fresh, Inspired by Dannon mee.
Reacties 0