VintyKids met investeerder naar buitenland

Het Nederlandse online platform voor tweedehands kinderkleding VintyKids heeft een investeerder aangetrokken om naar Duitsland en België uit te breiden. Vooral de stap naar Duitsland vergt nog een 'heleboel geld', zegt mede-eigenaar Maurits Teunissen in Het Financieele Dagblad.

Zo moet er geïnvesteerd worden om het vertrouwen van de Duitse online consument te winnen. Dat is volgens Teunissen lastiger dan in Nederland. Daarnaast sturen Duitsers vaker bestelde producten retour, waardoor een kostbare nazorgafdeling vereist is.

Als je in Nederland succesvol bent, betekent het niet dat het ook lukt in Duitsland", reageert Johan Thans, de nieuwe investeerder. Hij heeft als consultant van retailers als Karl Lagerfeld onder meer kennis opgedaan over het Duitse consumentengedrag en het aanslaan van bepaalde formules. Na een eerste injectie van zes ton bezit Thans een kwart van de aandelen, na twee nieuwe emissierondes komt hij voor een totaal bedrag van 1,3 miljoen euro uit op 51 procent. De drie huidige eigenaren houden een minderheid van de aandelen.

Via het platform van VintyKids kunnen ouders tegen een commissie van vijftig procent de verkoop van de kleding uit handen geven. VintyKids verzorgt voor hen bijvoorbeeld de fotografie, gratis verzending en logistiek. Het platform ging ruim een halfjaar geleden van start en moet dit jaar uitkomen tussen de een en 1,4 miljoen euro omzet. Winstgevend is VintyKids nog niet, op zijn vroegst volgend jaar zomer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!