GAMMA en KARWEI starten in september met internetverkoop. Dit meldt Nieuwsblad Transport. Eerder was door moederbedrijf Intergamma aangekondigd dat de doe-het-zelfketens deze zomer met een webshop zouden komen. “Intergamma wil het populaire bol.com gaan evenaren", zegt e-commerce directeur Dries de Love van Katoen Natie in de Belgische pers, het bedrijf dat de weblogistiek voor Intergamma gaat verzorgen.
De directeur van het Belgische bedrijf verwacht daarom de komende jaren meer werknemers aan te nemen. In september start het bedrijf sowieso met vijftig nieuwe mensen. De bestellingen worden vanuit de vestiging van het bedrijf in Kallo, ten westen van Antwerpen, verstuurd naar Nederlandse en Belgische adressen.
PostNL neemt de bezorging voor haar rekening. Deze samenwerking werd in februari al bekendgemaakt. Zij vervoeren voor de doe-het-zelfketens ook grote producten zoals vaatwassers en baden. De verwachting is dat er ongeveer 1,5 miljoen bestellingen per jaar worden bezorgd.
De Nederlandse doe-het-zelfbranche is relatief 'nieuw' in het online segment. Zo verkopen Praxis en Formido sinds kort via het web. De Duitse bouwmarktformule Hornbach lanceert in 2014 een Nederlandse webwinkel.
In het zomernummer van RetailTrends noemde algemeen directeur Evert de Goede van Hornbach Nederland die lancering 'niet te laat'. "Het hele online gebeuren is overschat", liet hij weten. Volgens hem is e-commerce niet voor iedere branche even belangrijk. Lees het hele interview met Evert de Goede in de zomereditie van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement.
Eerder op RetailNews:
GAMMA opent servicepunt van PostNL
'Intergamma zet in op naadloze kanaalbeleving'
Hornbach-directeur: 'Online is overschat'
Reacties 0