'Etailer is inspiratiebron voor detaillist'

Traditionele retailers moeten een voorbeeld nemen aan online spelers om te overleven in het digitale tijdperk. Winkeliers met een verouderde website of zelfs zonder website lopen omzet mis, schrijft Remy Steijger van Remy Steijger Digital Marketing op Frankwatching.com. Hij geeft ondernemers vijf tips voor digitaal initiatieven.

Allereerst leert de winkelier middels een goed CRM-systeem bestaande klanten kennen. Daarmee kan hij namelijk alle gegevens van klanten beheren en klanten verrassen met een gepersonaliseerd bericht. Zo kan bijvoorbeeld een bakker inspelen op een verjaardag van zijn klant en vragen of hij een speciale taart moet maken.

Een community opbouwen is een tweede vereiste om 'digitaal te scoren'. "Nog veel te vaak zie ik het gebeuren dat ondernemers gewoon een privépagina hebben ingericht als bedrijfspagina", zegt Steijger. Een echte bedrijfspagina is echter zichtbaar voor iedereen, terwijl daar ook statistieken van bezoekers bijgehouden worden. Daarbij is goede content op Facebook en ander sociale media als Twitter cruciaal om ook daadwerkelijk succesvol te zijn.

Verder moet de winkelier een geoptimaliseerde website hebben voor alle mobiele apparaten, stelt Steijger. Een goede desktopwebsite komt op de tweede plaats. Winkeliers die zich niet voorbereiden op de verwachte groei van m-commerce lopen volgens hem binnenkort achter de feiten aan.

Tot slot is het ook kleinere ondernemers aan te raden een webshop te openen. Hoewel het geen groot publiek zal bereiken, genereert het zowel traffic online als offline. Tevens biedt de webshop de mogelijkheid om longtail aan te bieden, die niet meer interessant is voor de fysieke winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!