Het Belgische modeconcern FNG heeft na Claudia Sträter-winkels nu ook het Amsterdamse damesmodelabel Expresso overgenomen. De aankoop past volgens een persbericht van het bedrijf in de strategie om verder door te groeien als Beneluxspeler.
FNG versterkt door de overname haar verkoopnetwerk in Nederland en Duitsland, maar ook haar retail positie in de Nederlandse markt. Expresso heeft volgens FNG een sterk wholesale netwerk opgebouwd en levert collecties aan ruim achthonderd multibrandstores in Nederland, Duitsland en België. Daarnaast heeft het label twintig concept stores op toplocaties in grote Nederlandse retailsteden.
Het damesmodemerk bestaat sinds begin jaren tachtig en focust op het hogere middensegment. Daarmee vult het Claudia Sträter aan dat gericht is op het hogere segment. Dit label met meer dan vijftig concept stores werd acht maanden geleden gekocht door FNG.
De Belgische modegroep hoopt door samenwerking synergie-effecten te realiseren. Het bedrijf denkt dat uitwisseling van kennis in de backoffice en verkoop betere resultaten oplevert. Door de nieuwe aankoop telt FNG nu zo’n 125 eigen winkels, een dertigtal shop-in-shops en meer dan vijftienhonderd verkooppunten in multibrandstores.
Eerder op RetailNews:
Claudia Sträter in Belgische handen
Claudia Sträter opent in België
Reacties 0