'Brildragers nauwelijks online voor nieuw montuur'

Nederlandse brildragers oriënteren zich mondjesmaat op internet voordat zij een bril kopen. Slechts veertien procent van de brildragers speurt websites van opticiens af voor inspiratie. Dit constateert TNS Nipo na onderzoek in opdracht van Specsavers.

Brillenverkopers bieden vaak virtueel de mogelijkheid een bril te passen, maar meer dan de helft van de consumenten gaat liever naar de winkel én vindt persoonlijk advies van een opticien belangrijk.

Meer dan de helft van de consumenten neemt voor zijn of haar brilzoektocht de partner meer naar de winkel, concludeert TNS Nipo. Deze fungeert als klankbord en heeft een grote invloed op de uiteindelijke keuze voor een montuur.

44 procent van de ondervraagden kiest de bril op basis van advies van een opticien. Ruim twintig procent van de brildragers kiest voor een fashionable en modern montuur, maar slechts twee procent oriënteert zich hiervoor online door fashion of lifestyle websites te bekijken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!