Ik internet, dus ik leef

Door Chanan Moll, eigenaar Media Artists.
Het is nog steeds crisistijd. Volgens de Dikke van Dale betekent het woord crisis letterlijk: “economische periode van slapte en werkloosheid.” Dat alleen klinkt al erg verdrietig, vindt u niet? Om eerlijk te zijn ben ik het woord zat. Spuugzat. Ik durf te zeggen dat wij in de jaren voorafgaand aan deze periode boven onze stand hebben geleefd en daarmee zitten wij nu in een nieuwe werkelijkheid. Dus in plaats van te verwachten dat het tij gaat keren is het tijd om te werken vanuit de nieuwe realiteit. Een tijd waarin organisaties moeten opereren en concurreren in een transparante en zeer dynamische omgeving.

Alles online
Ontwikkeling stopt nooit meer. Zo kwamen onder andere internet, de smartphone, tablets, smart tv. En laten we eerlijk zijn; wij kunnen niet meer zonder. Het duurt niet lang meer of alles wat wij bezitten en gebruiken is online aangestuurd. Ik lig voor de winkel te wachten op de iWatch of de Google Glass. Awesome! Real time data omzetten naar marketingkansen. Ik zie dat helemaal gebeuren. Ik ben wel benieuwd als ik bij een restaurant sta, wat de reviews zijn en hoeveel plek er nog is. Reserveren en dan naar binnen lopen, briljant. Al helemaal als dat wereldwijd is.

Meetbaar
Dat betekent ook dat elke stap meetbaar is. Wij weten meer dan ooit tevoren en dat is een enorme kans. Wow! Wat kunnen wij gaan besparen aan kosten en milieu met elkaar. Data gestuurde marketing is een enorme kans. Geen Windows folders meer voor mij, want ik ben een Apple fan. Ik begrijp dat dit met een korreltje zout moet worden genomen en een massaproduct in sommige gevallen zeer interessant kan zijn, maar momenteel als ik mijn brievenbus leeghaal, laat ik een kleine traan voor de verloren boomstam.

Dynamiek een vereiste
Een gevolg van deze ontwikkelingen is echter dat dynamiek geen vraag meer is, maar een minimale vereiste. Mobiel, online en data gestuurd. Dat maakt onze data gestuurde wereld ook een unieke wereld. Waarbij de discussie over privacy iets is waar ik persoonlijk om moest grinniken. Dat is echt een gevaren schip (alle data is immers allang de wereld door), maar goed dat is een een andere discussie. Leer de bezoekers echt kennen, meer dan alleen wat ze ons willen vertellen. Wat vinden ze leuk, belangrijk en welk gedrag tonen ze?

Online gaat nooit meer weg
Laten we ons niet weer zo beetnemen als toen internet opkwam en afwimpelen met iets wat tijdelijk is. Nee het is niet zoals het woord... (wat wij niet meer noemen) aan een periode te hangen. De wereld is online en we kunnen niet meer zonder. Wat? Wij kunnen nooit meer zonder. Het is een verlengstuk, een verslaving. Ik internet, dus ik leef. En beloof mij één ding claim nooit dat het bij u anders is. Alleen de hoeveelheid zal variabel zijn.

__________________________________________________________________________________________

Uw mening of visie op RetailNews?

Voorwaarden:
- Inzendingen per e-mail (bijdrage opslaan in .doc formaat)
- Onderteken duidelijk met (functie)naam, adres en telefoonnummer. Bij eventuele plaatsing worden alleen naam en functie vermeld
- Publicatie vindt plaats op basis van exclusiviteit
- Artikel is geen commerciële uiting
- Inzendingen worden automatisch eigendom van RetailTrends Media
- Rechten kunnen niet worden ontleend
- Maximale lengte van 500 woorden

U kunt uw bijdrage o.v.v. 'RetailNews Blog' mailen naar redactie@retailnews.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!